Evenemang

EVENEMANG

Datum: 17 mars 2016 16:30 - 17 mars 2016 18:30
Plats: Lunchrummet plan 7, C-huset, Södra husen, Frescati

Stockholms Barnrättscentrum inbjuder till seminarium med Docent Annika Rejmer på temat High-Conflict Families of Divorce

Under seminariet kommer resultaten från projektet high-conflict families of divocer att presenteras. Frågor som kommer att belysas är: Vilka föräldrar hamnar i en vårdnadstvist? Vilken karaktär har konflikten? Hur mår föräldrar i vårdnadstvist och hur mår deras barn? Motsvarar samhällets handläggning barns och föräldrars behov av stöd för att bilägga konflikten?

Anmäl dig till vera.yllner@juridicum.su.se och sprid gärna inbjudan till intresserade kollegor!

Annika Rejmer

docent i rättssociologi vid Lunds Universitet, leder projektet High Conflict Families of Divorce. Hennes forskningsområden är familjerätt – vårdnadstvister, barns rättigheter och våld i nära relation.

Bokmärk och dela Tipsa

Forskningskoordinator
Vera Yllner
Telefon: 08 - 16 20 49